lørdag den 23. juli 2005

Le Louis XV


I sommeren 2005 tog en kammerat og jeg en tur til Nice, og når man som 21 år har appetit på livet, og drømme om luksus er Monte Carlo selvfølgelig en must. På det tidspunkt var jeg ungkok lige udlært næsten, og skulle naturligvis opleve en 3 stjernet Michelin restaurant.
Så mens min ven smuttede på stranden, tog jeg i mit stiveste pus i 41 grader varme mod
Le Louis XV. Aldrig havde jeg været på en top restaurant, og da slet ikke alene, så min nervøsitet har klart været til at se.
Jeg faldt dog hurtig ned, og blev nærmest høj af den service jeg blev mødt med.
Maden var dejlig og lækker, men noget de kunne som jeg ikke havde oplevet før, var at yde en service ude over det sædvanlige.
Mængden af tjener med forskellige farvede slips på, alt efter hvad deres opgaver var i restauranten var simpelthen utrolig!


Appetizer
Spæde grøntsager med oliven tapanade.
Rød Multe med grillede piment, sorte oliven og basilikum.

Pighvar med mild cremet hvidløg og grillede grønsager.
Varme skov jordbær med mascarpone iscreme  
En ung Martin, med lidt for slikket hår.
Peach Melba
Mørk chokoladebar.
Petit Four

Tak Alain, for min første 3 stjernet oplevelse, en jeg aldrig glemmer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar